Skip to main content

Uvjeti i odredbe

Opći uvjeti HRANA TEC

Članak 1 Primjenjivost

1. Sve ponude i ugovori s Foodline System B.V., sa sjedištem i glavnim poslovnim mjestom u Zeewoldeu, u daljnjem tekstu "Foodline", sklapaju se pod primjenom ovih uvjeta.

2. Ako kupac u svojoj ponudi ili prihvaćanju poziva na druge uvjete, primjenjivost ovih uvjeta se izričito odbija.

3. Sve ponude vrijede tri mjeseca osim ako nije drugačije navedeno u ponudi.

4. Ako se u prihvaćanju odnosa na ponudu naprave zadržavanja ili izmjene, ugovor će biti sklopljen tek ako je Foodline obavijestio kupca da pristaje na te odstupanja od ponude.

Članak 2 Izmjene

1. Izmjene ugovora o prodaji i odstupanja od ovih Općih uvjeta vrijedit će samo ako su dogovorene u pisanom obliku između Kupca i Foodlinea.

2. Ako izmjene dovode do povećanja ili smanjenja troškova, nastala promjena kupovne cijene mora biti dogovorena u pisanom obliku između stranaka.

3. Ako nema dogovora o promjeni kupovne cijene, postoji spor između stranaka, na koji se primjenjuje Članak 11 ovih Općih uvjeta.

Članak 3 Pakiranje i dostava

1. Slanje/transport naručene robe odvija se na račun i rizik kupca, a kupac treba osigurati uobičajeno transportno osiguranje.

2. Roba će biti isporučena od strane Foodlinea na ili poslana na dogovoreno mjesto ili mjesta na način naveden u narudžbi ili naknadno dogovoren.

Članak 4 Prijenos vlasništva i rizika

1. Uz odredbe stavaka 2 i 4 ovog članka, vlasništvo robe prelazi na kupca prilikom isporuke. Kupac preuzima rizik od početka transporta.

2. Sve dok kupac nije platio puni iznos kupovne cijene sa svim dodatnim troškovima ili nije dao jamstvo za to, Foodline zadržava vlasništvo nad robom. U tom slučaju vlasništvo prelazi na kupca čim kupac ispuni sve svoje obveze prema Foodlineu.

3. Ako Foodline ima opravdanu sumnju u sposobnost kupca za plaćanje, Foodline ima pravo odgoditi isporuku robe sukladno članku 4., stavku 2, dok kupac ne osigura jamstvo za plaćanje.

Članak 5 Vrijeme isporuke

Foodline će isporučiti robu u vrijeme ili neposredno nakon završetka ugovorenog roka isporuke navedenog u narudžbi. Ako je dogovoren rok isporuke, on počinje od datuma potvrde narudžbe od strane Foodlinea. Foodline je obvezan uložiti najbolje napore da poštuje te rokove.

Članak 6 Viša sila

1. Rok isporuke iz članka 5. produljuje se za razdoblje tijekom kojeg je Foodline spriječen ispuniti svoje obveze zbog više sile.

2. Viša sila kod Foodlinea postoji ako je nakon sklapanja ugovora Foodline spriječen ispuniti svoje obveze ili pripreme ugovora zbog rata, ratne opasnosti, građanskog rata, terorizma, nemira, ratnih djelovanja, požara, štete od vode, poplava, štrajkova, blokada, uvoznih ili izvoznim ograničenja, državnih mjera, kvarova strojeva, nestanka struje kako u vlastitoj tvornici Foodlinea, tako i kod trećih strana od kojih Foodline nabavlja materijale ili sirovine, kao i u skladištenju ili transportu, pod vlastitom upravom ili bez nje, kao i zbog svih drugih razloga izvan kontrole Foodlinea.

3. Ako do odgode isporuke zbog više sile dođe na više od dva mjeseca, i Foodline i kupac ovim imaju pravo smatrati ugovor raskinutim. U tom slučaju Foodline ima pravo samo na naknadu nastalih troškova.

4. Ako do više sile dođe dok je ugovor već djelomično izvršen, a zbog više sile preostala isporuka je odgođena više od dva mjeseca, kupac ima pravo ili zadržati već isporučeni dio robe i platiti cijenu za njega ili smatrati ugovor raskinutim i u odnosu na već isporučeni dio, s obvezom vraćanja isporučene robe Foodlineu na račun i rizik kupca, ako kupac dokaže da već isporučeni dio robe više ne može učinkovito koristiti zbog neisporuke preostale robe.

Članak 7 Jamstvo i odgovornost

1. Foodline ne snosi odgovornost za štetu na ili uzrokovanu robom ako je šteta posljedica da je kupac ili njegov korisnik koristio robu suprotno uputama ili je na drugi način pogriješio pri korištenju.

2. Odgovornost Foodlinea ograničena je na besplatno popravak neispravne robe ili na zamjenu te robe ili njenog dijela po izboru Foodlinea. Foodline ne odgovara za posljedične štete, osim ako su one rezultat namjere ili svjesne nepažnje Foodlinea. U tom slučaju odgovornost je ograničena na iznos računa. Kupac oslobađa Foodline od svih sporazuma s trećim stranama uključujući troškove pravne pomoći, osim ako ta šteta nije rezultat namjere ili svjesne nepažnje Foodlinea. Ovo ograničenje i oslobađanje od odgovornosti odnosi se i na pomoćna lica i podređene angažirane od strane Foodlinea u ovom ugovoru ili njegovom izvršenju.

Članak 8 Cijena i plaćanje

1. Kupovna cijena uključuje, osim cijene robe, troškove pakiranja i isporuke na mjesto koje je kupac odredio unutar Nizozemske.

2. Kupac je obvezan platiti kupovnu cijenu u roku od 30 dana od datuma računa. Ako kupac ne plati račun (na vrijeme), smatra se da je u zakonskom zakašnjenju. Kupac nema pravo umanjiti iznos kupovne cijene zbog svojih potraživanja niti obustaviti plaćanje.

3. Ako kupac ne izvrši svoje obveze plaćanja na vrijeme i ne reagira na opomenu u roku od sedam kalendarskih dana, Foodline ima pravo smatrati ugovor raskinutim bez sudske odluke. U tom slučaju kupac je odgovoran za štetu nastalu Foodlineu, uključujući gubitak prihoda, troškove transporta i troškove opomene.

4. Ako je kupac u zakašnjenju, duguje izvanparnične troškove naplate iznosom od 10% glavnice. Nadalje, kupac duguje zakonske zatezne kamate od 1% mjesečno od dospijeća računa, pri čemu se dio mjeseca računa kao cijeli mjesec.

5. Kupac snosi sudske troškove nastale Foodlineu u svim slučajevima kada je Foodline potpuno ili većinski u pravu.

Članak 9 Raskid

1. Bez utjecaja na odredbe članka 11., ugovor o prodaji smatra se raskinutim bez sudske odluke čim kupac bude proglašen stečajem, podnese zahtjev za privremeni moratorij, ili kad sud prihvati zahtjev Foodlinea, fizičke osobe, za primjenu sporazuma o otpisu duga, ili kada se imovina kupca stavi pod ovrhu, skrbništvo ili se inače izgubi raspolaganje imovinom, osim ako skrbnik priznaje obveze iz ovog ugovora kao dug imovine.

2. Raskidom ugovora međusobna potraživanja postaju odmah dospjela. Kupac je odgovoran za štetu koju je Foodlineu prouzročio, uključujući izgubljenu dobit i troškove transporta.

Članak 10 Mjerodavno pravo

1. Ovaj ugovor uređuju zakoni Hrvatske i Srbije.

2. Bečka konvencija o prodaji robe (Ujedinjene nacije, Beč, 11. travnja 1980.) ne primjenjuje se na ovaj ugovor.

Članak 11 Sporovi

1. Svi sporovi koji mogu nastati između stranaka u vezi s ovim ugovorom ili drugim ugovorima i radnjama vezanim uz ovaj ugovor, kao što su na primjer, ali ne i isključivo, protupravna djela, nepravilna plaćanja i nepravedno bogaćenje, rješavat će se na Općinskom sudu u Lelystadu, osim ako obvezno pravilo nadležnosti to ne sprječava.

2. Spor će se smatrati postojećim čim jedna od stranaka to izjavi.

3. Kupac mora pisanim putem obavijestiti Foodline o nedostaku u izvršenju unutar 14 dana otkako je nedostatak otkriven ili je racionalno mogao biti otkriven, inače kupac više ne može zahtijevati naknadu za taj nedostatak.

4. Spor u vezi s pojedinim pravnim zahtjevom mora se pokrenuti u roku od jedne godine nakon što je pravni zahtjev nastao i postao poznat kupcu ili njegovom korisniku, bez utjecaja mogućeg ranijeg isteka ili zastare prema zakonu.

Verzija veljača 2017.